THIS WAY TO MONKEY HEAVEN.

"Created In Smooth Space".

"The aim of this short film is to present my fictional realization of humankind’s evolution in the digital. While combating the speed culture and controlled society with an escape route into other dimensions and spaces".

"El objetivo de este cortometraje es presentar mi realización ficticia de la evolución de la humanidad en lo digital. Combatiendo la cultura de la velocidad y la sociedad controlada con una vía de escape a otras dimensiones y espacios".

The Last of Generation X.

Representing my own generation ‘X’, one of the last of the analogue generations who have constantly adapted to technologies over the last thirty years. The final film presents research of analogue cognition set within a digital platform resulting in a phenomenology captured on digital tape.

A fictional protagonist, ‘M’, in the short film represents the last of the analogue, a chameleon of generation ‘X’ (D. Coupland 1996) exploring and adapting to her own chosen alternative space: a smooth space ignited by a discovery of a lost book. The direction was for the protagonist to create postures of expression rather then acting within the scenes, this being in keeping with the logistics of an artist’s film. The digital composited imagery within the scenes vary from the dystopian first concrete scenes to the bright crisp, low camera angle: smooth space scene with the orchid. This symbolic fauna becoming a major signifier from the first in vision shots to the introduction of three dimensional prints as props: the second being the head scan in the last scenes.

Representando a mi propia generación "X", una de las últimas generaciones analógicas que se han adaptado constantemente a las tecnologías durante los últimos treinta años. La película final presenta la investigación de la cognición analógica dentro de una plataforma digital que resulta en una fenomenología capturada en cinta digital.

Una protagonista de ficción, 'M', en el cortometraje representa lo último de lo analógico, un camaleón de la generación 'X' (D. Coupland 1996) que explora y se adapta a su propio espacio alternativo elegido: un espacio suave encendido por un descubrimiento de un libro perdido. La dirección era que el protagonista creara posturas de expresión en lugar de actuar dentro de las escenas, de acuerdo con la logística de la película de un artista. Las imágenes compuestas digitalmente dentro de las escenas varían desde las primeras escenas de concreto distópicas hasta el ángulo de cámara bajo, nítido y brillante: escena espacial suave con la orquídea. Esta fauna simbólica se convierte en un importante significante desde el primero en tomas de visión hasta la introducción de estampados tridimensionales como atrezzo: el segundo es el escaneo de la cabeza en las últimas escenas.