CONTEMPORARY EBRU.

Presented in the gallery space are fictional remnants: ‘object’ realisations of neurological detachment: alternative parallel dimensions. These dimensions bridged through a terminal of captured phenomenology, conjured by the morphing of the analogue and digital spheres.


Comprising of one Triptych (each panel 330cms x 147cms): expressing the art of ebru in a contemporary application and dimension (marbling technique).

The triptych: a rhizome of cartography yet to be found and decoded: an automatic moment of space-time captured by the initiation of neural cognition. An internal capture of a phenomenological sequence copied from primordial grains of thought. The practice of marbling rendering each panel at this scale: a two-dimensional tableau emerging from one hundred and sixty litres of Methyl cellulose. Enabling the metaphysical to be captured through the automated cognition of ratios and percentages of ox-gal and alum reacting to hues of mediums applied in an instant. The blue hues: the thermodynamic acceleration to red hues: thermodynamic deceleration.

Nick Shatford: detail of ebru triptych

En el espacio de la galería se presentan restos ficticios: realizaciones "objetivas" del desapego neurológico: dimensiones paralelas alternativas. Estas dimensiones se unieron a través de una terminal de fenomenología capturada, conjurada por la transformación de las esferas analógica y digital.


Compuesto por un tríptico (cada panel 330cms x 147cms): expresando el arte del ebru en una aplicación y dimensión contemporáneas (técnica de marmoleo).

El tríptico: un rizoma de cartografía aún por encontrar y decodificar: un momento automático del espacio-tiempo capturado por el inicio de la cognición neuronal. Una captura interna de una secuencia fenomenológica copiada de granos primordiales de pensamiento. La práctica de marmolar cada panel a esta escala: un cuadro bidimensional que surge de ciento sesenta litros de metilcelulosa. Permitiendo capturar lo metafísico a través de la cognición automatizada de proporciones y porcentajes de ox-gal y alumbre que reaccionan a los matices de los medios aplicados en un instante. Los tonos azules: la aceleración termodinámica a los tonos rojos: desaceleración termodinámica.